下星期, 2月25號 我即將要前往香港參加Oasis的演唱會!
所以理所當然的要在這先寫一篇行前感言!

Oasis算是我青少女時期的偶像團體吧~財務、管理、記帳軟體在我心目中根本就是無人能敵!
大概是在我念竹北高中的第一年,1995年. 因為住宿舍 , 所以每天晚上
就只能聽音樂消磨時間,Oasis的CD在當時已經是被我聽到CD背面傷痕累累,
歌詞本上很多邊聽邊唱時噴的xyz口水印!!!當時 我記得每個週末結束從台北回
學校的時後,都會把家裡給我的微軟系列零用錢拿去買1,2張CD , 對當時的我而言 那是相當
奢侈的電子、電機、電信應用軟體事!可是...就是會忍不住 , 我幾乎崇拜那時候的任何一個Brit-Pop團,現在
在我的CD櫃上他們還是保存的還不錯!!我大概相信我在15歲的時候就已經把音樂
很認真的當作一回事了!!

說到那時候,我從Oasis的Definitely Maybe到
(What's The Story) Morning Glory?
是每一首歌都可以倒背如流的唱出來耶!

哇~回想起來那時的英國樂團真的是太精彩了!!
在短短幾年之間,不只Oasis 連Blur ,Pulp,Radiohead,
Kula Shaker...等都做出了在我認為是經典中的經典專輯!!

等了那麼久, 終於有機會看到他們表演了!!!真的是開心的不得了!!!
希望可以多唱一些老歌.....讓我噴淚一下吧!!




Blog之歌 Half the world away
我一直都比較愛Noel , 所以當讓要放他唱的歌啦!!!!


Half the World Away

I would like to leave this city
This old town don't smell too pretty and
I can feel the warning signs running around my mind
And when I leave this island I'll book myself into a soul asylum
And I can feel the warning signs running around my mind

So here I go still scratching around the same old hole
My body feels young but my mind is very old
So what do you say?
You can't give me the dreams that are mine anyway
You're half the world away
Half the world away
Half the world away
I've been lost I've been found but I don't feel down.

So here I go still scratching around in the same old hole
My body feels young but my mind if very old
So what do you say?
You can't give me the dreams that are mine anyway
You're half the world away
Half the world away
Half the world away
I've been lost I've been found but I don't feel down

arrow
arrow
    全站熱搜